Wednesday 1 November 2017

Global Kaupankäynti Järjestelmä Sydän Kulta


WiFi-ominaisuudet otettiin ensimmäisen kerran käyttöön Diamondissa. Free Battle - Pokmon mennä sisään sellaisenaan. 50 Battle-Kaikki Pokmon-tasot tilapäisesti vähennetään tai nostetaan tasolle 50. 100 Battle-Kaikki Pokmon-tasot tilapäisesti nostetaan tasolle 100 . Kaupallinen huone on myös Pokmon Platinumissa ja toimii täsmälleen samalla tavoin kuin Diamond Nintendo DS: ssä. Muutokset DP DPP: stä Pokdex Game Mechanicsin esikuunteluversiot Uusi Sinnoh Dex Eksklusiivinen pokmo Missing Pokmon Legendary Pokmon Roaming Pokmon Gift Pokmon Wi-Fi-tapahtumat Taistelukentän taistelukenttä - Battle Tower - Battle Hall - Battle Factory - Battle Castle - Battle Arcade - Battle Shops Sinnoh Kuntosali Parannukset Taistelukenttä Elite Neljä parannusta Sinnoh Frontier Brains Rival Weekly Battle Taistelut Pokmon keskuksissa Swarming Pokmon PokRadar Pokmon Trophy Puutarha Pokmon Suuri Marsh GBA Insertion Honey Trees Siirrä Tutorit Resort House kohteet TM Nintendo 1996-2017.Global Terminal. Location th e Global Terminal Sinnohissa. Global Terminal Japan Global Terminal, joka tunnetaan nimellä Global Trade Station Japanin Global Trade Station Pokmon Diamond ja Pearl, on paikka, jonka avulla Generations IV: n ja V: n pelaajat voivat toimia eri tavoin Nintendon kautta Wi-Fi-yhteys. Sinnoh-pohjaisissa peleissä Jubilife Cityssä sijaitsevan terminaalin päästäkseen pelaajat saavat ensimmäisen Badge-alueen, kun se on välittömästi saatavilla Johtoon heti, kun pelaaja saapuu Goldenrod Cityyn kaupunkiin, jossa se voi johtua tietenkin siitä, että Goldenrodia ei voi päästä ilman ensimmäistä Badgeä. Pelaajan ensimmäinen Pokmon palautetaan Pok Balliin ennen kuin hän tulee HeartGoldiin ja SoulSilveriin. Unova Global Terminalista pääsee jokaisen Pokmon Centerin jälkeen ensimmäisen Badgein hankkimisen jälkeen. Nintendo Wi-Fi Connectionin palvelimien sammuttamisen jälkeen Global Terminalin ominaisuuksia ei enää voi käyttää, vaikka rakennuksen i voidaan edelleen syöttää ja tutkia. Diamondissa ja Pearlissä. Global Trade Station. Global Trade Station ohjaa täältä Järjestelmää, joka mahdollistaa kaupankäynnin maailmanlaajuisesti, katso Global Trade System. Global Trade Station tai GTS lyhyen ajan päästä Global Trade System on maailmanlaajuinen verkosto, jonka kautta Pokmon Diamondin, Pearlin ja Platinumin sekä Pokmon HeartGoldin ja SoulSilverin pelaajat voivat kaupata Pokmon Nintendon Wi-Fi-yhteyden kautta. Jotta voit käyttää GTSiä Diamondissa ja Pearlissa, pelaajalla on oltava Coal Badge. Jos pelaaja puhuu naisen kanssa tiskillä, hän ohjaa heidät huoneeseen, jossa he voivat joko asettaa Pokmonin käydä kauppaa tai myydä Pokmon, jonka he omistavat sellaiselle, joka on asetettu kauppaan. on olemassa suuri maapallo, jota kutsutaan Geonetiksi, jolla pelaajat voivat ilmoittaa sijainninsa ja mitkä pienet pisteet, jotka edustavat pelaajia, joilla he ovat käyneet kauppaa, ilmestyvät. Kun pelaaja kirjautuu ensin Geonetiin, häneltä kysytään missä he asuvat, niin että muut ayers voi löytää paikkansa maailmassa. Bulbanewsilla on tähän aiheeseen liittyvä artikkeli. Global Trade Stationin omistettu verkkosivusto perustettiin vuonna 2007. Se mahdollisti pelaajien käydä kauppoja kaikkialla maailmassa ja tarkastella kaupankäynnin tilastoja GTS, joukossa useita muita ominaisuuksia, kuten kykyä lukea tietoa maailman maista ja suosituin Pokmon kauppaa per maa. Siellä oli myös päivittäinen GTS Journal, tulostettava sanomalehtiartikkeli, joka raportoi analyysin Pokmon, joka oli äskettäin tulee näkyvästi kaupankäynnin verkostoon jossain määrin, ja vertailu erilaiseen pokmoniin, joka on kokenut samanlaista menestystä verkossa. Se myös isännöi pieniä mielipidekysymyksiä Uuden kuukauden alussa VIP Pokmon valittiin, oli kaupankäynnin eri puolilla maailmaa eniten edellisen kuukauden aikana. Sivusto ilmoitti 14. elokuuta 2010, että se sulkeutuu kuukauden kuluttua, mahdollisesti keinotekoisesti uuden sukupolven Pokmo n-pelejä 14. syyskuuta 2010 sivusto suljettiin virallisesti ja GTS-lehti ei ole enää saatavilla lukemista tai tulostusta varten. Kesäkuun 20. päivänä 2012 Pokmon Global Link - sivusto päivitettiin, ja siinä on nyt monia ominaisuuksia, joita aiemmin oli vanha GTS-sivusto Esimerkiksi kyky käydä kauppiaita ja tarkastella pokmonia ja maita koskevia tilastoja siirrettiin GTS-lehti ei palannut, eikä sivustolla enää ole tietoa Generation IV - peleissä olevista kaupoista. GTS: n sisällä Diamond ja Pearl. In Platinum, HeartGold ja SoulSilver. Ground floor. In Pokmon Platinum GTS-rakennus on korvattu Global Terminal, joka on suunniteltu sisältää enemmän ominaisuuksia Se sijaitsee samassa paikassa kuin vanha GTS Vs Recorder on käytetään laajalti täällä Globaalin kauppajärjestelmän piirteet ovat tässä samanlaisia ​​kuin Diamond ja Pearl, paitsi että Seek Pokmon - ominaisuuden löytämää vaihtoehtoa kaventamaan sijainnin mukaan on lisätty. Jos pelaaja puhuu naisen kanssa pohjakerroksen vasemmassa yläkulmassa sijaitsevassa laskurissa hän ohjaa heidät huoneeseen, jossa he voivat joko sijoittaa pokman kauppaan tai kaupata sellaista pokmaa, jonka he omistavat kaupalle. Geonet ilmestyy Globaaliin terminaaliin, josta pelaajat voivat ilmoittaa sijainninsa ja mihin pienet pisteet edustavat pelaajia, joilla he ovat käyneet kauppaa. Kun pelaaja kirjautuu ensin Geonetiin, hän kysyy missä pelaaja elää maailmassa. muiden pelaajien paikantaa heidän asemansa maailmassa. In Pokmon HeartGold ja SoulSilver Global Terminal on sama sisustus kuin Platinum. Global Terminal vuonna Jubilife City in Pokmon Platinum. Pohjakerroksessa on huone nähdään, kun saapuu Global Terminaali Pääset siihen, kun muissa kerroksissa käytetään sinisiä loimipaneeleja Tässä lattiassa on neljä kiinnostavaa paikkaa Global Trade Station, joka sijaitsee luoteisosassa, Geonet sijaitsee vain belo Itäisen puolen Trainer Rankingsin ja sinisten koneiden pohjoisen joukon sekä Battle Video Rankingsin, jotka sijaitsevat juuri Trainer Rankingsin alapuolella, Kaakkois-kulmassa Tiedustelu sijaitsee sisäänkäynnin vieressä, jossa on kaksi naista joka antaa tietoa maailmanlaajuisesta terminaalista Koillisarkista löytyy myös loimipaneelit. Global Terminalin ensimmäisessä kerroksessa oli aluksi Global Global Trade Stationin pokmon Diamond ja Pearl, jotka edelleen pitävät Geonetia ja todellista vastaketta kauppahuone Pokmon Platinumissa sitä laajennettiin myös muiden koneiden kanssa työntämällä laskuria läntiseen nurkkaan. Tämä kerros on todennäköisimmin ranking-lattia, joka sisältää Trainer Rankingsin, joka luokittelee Trainersin tulokset eri puolilta maailmaa jakamalla joukkueessa, sekä Battle Video - näyttelyt, jotka luokittelee Battle-videot ympäri maailmaa suosiollisesti. Trainer Rankings. The blue portal machine löytyy alla sh soittaa Trainer-luokitukset Se lajittelee tulokkaiden tulokset eri puolilta maailmaa joukkueiden ja luokkien mukaan Pelaajan omat tulokset lähetetään automaattisesti Kun ranking-kone on päässyt, se muodostaa yhteyden Nintendon Wi-Fi-yhteyteen ja käynnistää Vs Recorder Soitin näkee tämänhetkisen viikon ja viimeisen viikon tuloksen. Battle Video Rankings. Battle Video Rankings. The sinisen portaalin kone löytyy päältä näyttää kaikkein katsotut ladatut Battle-videot Se luokittelee Battle-videoita ympäri maailmaa suosiossa Pelaaja voi edes tallentaa suosikkivideosi S soittimen nimi tulee näkyviin yhdessä puolueen Pokmon kanssa nousevassa järjestyksessä. Toinen kerros. Players voi mennä toiseen kerrokseen käyttämällä vihreitä loimispaneeleja Tässä kerroksessa on kaksi kiinnostavaa kohtaa Box Data, jotka sijaitsevat länsipuolella ja vihreiden koneiden pohjoisosassa sekä Box Data - tietojen alapuolella sijaitsevassa Dress-Up Data - laitteessa Kaakkois-kulmassa Loimupaneelit sijaitsevat itäisellä puolella, sinisellä pohjakulmassa sijaitseva loimi paneeli vie ihmisiä alas ensimmäiseen kerrokseen, kun taas eteläisellä kulmalla oleva vaaleanpunainen loimispaneeli vie ihmisiä kolmanteen kerrokseen. Tietokone sijaitsee pohjakosketuksen pohjoispuolella. Toinen kerros on enemmän valokuvan kohtaus kerros, jonka avulla ihmiset voivat ottaa kuvia ja lähettää sen ystävilleen Box Data avulla pelaajat voivat ottaa kuvan yhdestä laatikosta ja ladata ne tänne katsomaan muita ympäri maailmaa. Jubilife TV: n toisessa kerroksessa ladatut kuvat voidaan ladata ja katsella täällä. Kuvaruudut on otettu laatikosta, jossa on neljätoista Jigglypuffia, jotka on järjestetty sydämenmuotoiseen muotoon. Pelaajat voivat ottaa kuvan yhdestä Laatikot ja lataa ne tänne muille ympäri maailmaa. Lähettäkää tiedot laatikoista, joissa pelaajan Pokmon on talletettu ja nähdä muut Trainer Boxit. Box Data on vihreä koneiden sarja, joka sijaitsee lounaisosassa toinen kerros . Pelaaja pystyy näyttämään PC: n täynnä Pokmon valikoimaa valitsemalla suosikki teemansa pelaajan suosikkipedagin ja järjestämällä heidän Pokmonsa ja lähettämällä tiedot kaikkien näkevälle. Pelaajalla on myös mahdollisuus nähdä muut Trainers Box Data valikosta. Dress-Up Data. Jubilife TV: n tai Goldenrod-tunnelin toisessa kerroksessa otetut kuvat voidaan ladata ja katsella täällä. Pelaaja voi ladata Pokmon Dress-Up - kuvan ja nähdä muut Trainers-kuvat. Pelaaja voi myös katsella muut Dress-Up Data valikosta. Kolmas lattia. Players voi mennä tänne käyttämällä vaaleanpunaisia ​​loimispaneeleita Tässä lattiassa on vain yksi kiinnostuksen kohteena oleva Battle Video Gallery länsipuolella ja vaaleanpunaisten koneiden sarja Loimi paneelit sijaitsevat itäpuolella, pohjoisessa kulmassa sijaitseva sininen loimipaneeli vie ihmisiä alas ensimmäiseen kerrokseen, kun taas eteläisellä kulmalla sijaitseva vihreä loimi paneeli vie ihmisiä kolmanteen kerrokseen. On tietokone, joka sijaitsee jus t pohjoiseen Battle Video Gallery-koneesta. Kolmas kerros on taistelukerros, jonka avulla pelaaja voi ladata Battle-videot täällä, vaikka Vs Recorder - soittimien käyttö voi etsiä taistelumateriaaleja useilla tavoilla, kuten laitoksella Pokmon in taisteluista ja käyttämällä numerokoodia, joka on annettu videokuvan lataamisen jälkeen. Battle Video Gallery. Players voi ladata Battle-videot täältä He voivat myös katsoa ja ladata muiden videoita Pelaaja voi lähettää oman Battle-videon ja katsella muita Trainer's Battle - kuvia Battle-videoille annetaan 12-numeroinen numero. Pelaaja voi siirtää tämän numeron muille pelaajille, jotta he löytävät pelaajan. Battle-videon pelaajat voivat hakea taistelumuotia useilla eri tavoilla, kuten laitoksella, Pokmonin taisteluissa ja käyttämällä videokuvan lataamisen jälkeen annettu numerokoodi. Lähetetty video. Vs-tallentimella löytyvät Battle-videot. Vs Recorder voi tallentaa taisteluita Battle Frontierin langattomasta pelistä ja Wi-Fi Playistä Voit myös ladata videoita Global Terminalista, jota voidaan tarkastella toisessa vaihtoehdossa. Kolmas vaihtoehto poistaa tallennetut videot Taistelu Videot vaihtelevat pelin kielen mukaan Kaikki muuttuu pelin s kielellä paitsi nimet Esimerkiksi toisen pelaajan videon katsominen japanilaisesta Platinum-versiosta, jossa on Dahlia englanninkielisessä pelissä, näyttäisi hänen nimensä Arcade Stariksi ja hänen Pokmonsa olisi japanilaisia ​​nimiä. Kolmannessa huoneessa pelaaja voi avata Global Mode - tilan Vs Recorderissa katsomaan ja lataamaan taistelujen videoita Ensimmäinen vaihtoehto antaa pelaajalle mahdollisuuden katsella taisteluita. Se voidaan etsiä viimeisen kolmenkymmenen mukaan, jotka on lähetetty, valitsemalla kouluttaja ja taistelun tyypistä tai asettamalla numerot. Toinen vaihtoehto antaa pelaajalle mahdollisuuden ladata oman taistelunsa. sitä käytetään etsimään sitä. Lähetetyt videot eivät pysy Global Terminalissa ikuisesti, joten koodit eivät ehkä aina toimi tai näyttävät samaa videota. Generation V. While no pidempään paikkaan, Global Terminal ja kaikki sen ominaisuudet pääsee Pokmon-keskuksen toisessa kerroksessa, paitsi Pokmon-liigassa toisen kerroksen puutteen vuoksi. Pelaajien on vain puhuttava oikeanpuoleiseen vastaanottovirkailijaan vastustaa Global Trade Stationin ja Global Trade Systemin pääsyä Uusiin ominaisuuksiin lisätty uusi sukupolvi sisältää uuden kaupankäynnin menetelmän nimeltä GTS Negotiations ja mahdollisuuden ladata kuvia, jotka on otettu Pokmon Musicals. Random Matchupista. Sen lisäksi, Pokmon on Global Trade Station, on nyt toinen vaihtoehto tunnetaan Random Matchup Trainers on ensin valita taistelutila, joko taistelu, Double Battle, Triple taistelu, kierto taistelu tai Launcher taistelu Sitten pelaaja liitetään ja pyydetään valitsemaan joko taisteluun tai taisteluun liittyvästä taistelusta, joka tallentaa tiedot taistelusta. Sitten pelaaja lähetetään taisteluun valmentajan kanssa, joka valitsi saman vaihtoehdon. Kaksi Trainers valitsevat seve rallia heidän Pokmonsa alkaen heidän ensimmäinen puolueen kuusi ja aloittaa taistelu. Monet tilastot Random Matchup voidaan käyttää Pokmon Global Link, alle Global Battle Union. Globaalin kauppapaikan sisällä tai lähellä, on suuri maapallo nimeltään Geonet jossa pelaajat voivat ilmoittaa sijainninsa, ja mihin pienet pisteet edustavat pelaajia, joilla he ovat käyneet kauppaa, ilmestyy. Kun pelaaja kirjautuu ensin Geonetiin, hän kysyy missä pelaaja asuu maailmassa, mikä antaa muiden pelaajien yksityiskohdat paikannettavaksi Kun pelaaja on suorittanut rekisteröinnin, heidän sijainninsa ei voi muuttua Geonetin avulla pelaaja voi tarkastella sijaintitietoja kaikille muille ihmisille, joita he ovat tavanneet ympäri maailmaa, siirtämällä kohdistin pisteeseen ja painamalla X-painiketta Voit tarkastella sijainnin nimeä. Pokmon Platinumissa ja Pokmon HeartGoldissa ja SoulSilverissa se löytyy ensimmäisessä kerroksessa ja se palvelee samoja ominaisuuksia. Toisin kuin ennen, se vaikuttaa siihen, mitä muut pelaajat näkevät vierailussa tai profiileja uudessa Wi-Fi Plazaissa. Generation V Geonet palauttaa ja palvelee samoja ominaisuuksia kuin Generation IV: ssä. Muissa kielissä. Global Trade Station. Global Trading System Vincent Ferraro, Ana Cristina Santos ja Julie Ginocchio. Vuodesta 1686 vuoteen 1759 ranskalainen laki kieltää painettujen kalkkunoiden maahantuonnin Jotakin 16 000 ihmistä on menettänyt elämänsä tämän lain seurauksena, joko lain rikkomisesta tai lain loukkausten johdosta tapahtuneista mellakoista. On vaikea kuvitella, kuinka voimakas kauppasuhteiden synnyttämät tunteet aiemmin on epätodennäköistä, että Yhdysvaltain kongressi velvoittaa kuolemanrangaistuksen Toyota-liikkeellepanemiseksi Kuitenkin, kauppakiistat herättävät edelleen suuria tunteita Koska kylmän sodan höllentyy kansainvälisten suhteiden pääperiaatteeksi, yhä useammin ja voimakkaammin. Teoreettisesta näkökulmasta kauppakiistat eivät saisi olla. Taloudellinen oppi edellyttää, että kansat vapaasti vaihtavat tavaroita ja palveluja ja että tarjonta - ja kysyntälähtöiset voimat määräytyvät todennäköisesti näiden voimavarojen kohdentamisesta. Monien mielestä resurssien tehokkaampaa kohdentamista vertailevan etua koskevan opastuksen mukaisesti on oltava aidosti yleinen tavoite, jota kaikki kansat jakavat kulttuurista tai historiasta, ajasta tai avaruudesta riippumatta. Kansat, kuten yksityishenkilöt, ovat motivoituneita toisinaan melko erilaisiin arvoihin, jotka ovat jopa ristiriidassa taloudellisen tehokkuuden kanssa. Jos kansakunnat eivät kauppaa keskenään, kukin kansakunta voisi saavuttaa erilaiset tavoitteensa Kauppojen suhteellinen merkitys monimutkaistaa tätä sijoittamisprosessia, joka pakottaa kansakunnat tekemään hyviä tuloksia ja muita mahdollisia arvoja, kuten taloudellista oikeudenmukaisuutta, sosiaalista vakautta, ympäristönsuojelua tai poliittista edustusta. Kaupan intrusoivuus on sen poliittisen merkityksen kannalta. Aikaisemmassa modernissa ajanjaksossa useimmat Euroopan kansat vain valvoivat kauppaa sen intuitiivisuutta voitaisiin hallita jäykästi Merkantilismia käytetään yleisesti kuvaamaan tätä valvontajärjestelmää Yleisesti ottaen merkantilistisen politiikan tarkoituksena on edistää vientiä ja vähentää tuontia niin, että maalla olisi aina suotuisa tasapaino kaupankäynnissä, politiikat, jotka olivat suurelta osin mahdollisia koska taloudellinen toiminta oli voimakasta valtion kautta kauppayhtiöiden ja vastaavien välityksellä. Kaupan hyvä tasapaino merkitsi varallisuuden kertymistä, joka voisi sitten toimia resursseina valtion poliittisille ja sotilaallisille pyrkimyksille. Tällä hetkellä ei ollut mielekästä erottelu poliittisten ja taloudellisten tavoitteiden välillä tai, kuten Jacob Viner kuvaili, voiman ja rikkauden välillä. Merkantilististen tavoitteiden tukemiseen käytetyistä politiikoista oli melko yksinkertaista, että tiettyjen tuotteiden tuonti olisi kiellettyä lailla tiettyjen tuotteiden tuotantoa siirtokunnissa, joita hallitsevat merkantilistiset tilat olisi kielletty tukia myönnettäisiin t o Suotuisan viennin tuottajat ja valtio ryhtyisivät tarvittaviin toimiin viennin elinkelpoisen merikuljetuksen varmistamiseksi Näiden yleisten politiikkojen lisäksi jokaisella valtiolla oli erityistoimenpiteitä, jotka heijastavat sen ainutlaatuisia olosuhteita, mutta kaikki tämän kauden merkantilistiset politiikat heijastavat vahvaa poliittista ja valtion taloudelliset edut Kuten Edward Meade Earle väitti vuonna 1943. Lyhyesti sanottuna merkantilisyyden päämäärät olivat kansallisen valtion yhdentyminen ja sen teollisten, kaupallisten, taloudellisten, sotilaallisten ja merivoimien resurssien kehittäminen. talouden asioissa, jotta kansalaisten tai aiheiden toiminta voitaisiin tehokkaasti ohjata kanaviin, mikä edistäisi poliittista ja sotilaallista voimaa. Kun kapitalismi kypsyi ja taloudelliset ja poliittiset oikeudet alkoivat kiinnittyä yksityishenkilöihin, valtion välittömät toimet talouden hallinnassa aktiviteetti muuttui sekä vähemmän tarpeelliseksi että vähemmän toivottavaksi In The Wealth of Nations 1776, Ada Smith esitteli taloudellista järjestelmää, jota yksityisten yksityisten etujen, ei julkisten valtion, edustamat yksityiset etuja vetävät. Vielä tärkeämpää kuitenkin Smith väitti, että piilotettu käsi todella muuttaisi nämä yksityiset ja itsekkäiset edut yleishyödylliseksi - suuremman taloudellisen toiminnan ja taloudellisen toiminnan ylijäämä, johon valtio voisi tappaa verotuksen kautta sen turvallisuusvaatimukset Toisin sanoen vapaat markkinat voisivat tehokkaammin kanavoida taloudellista toimintaa kuin valtio sellaisin tavoin, jotka todella lisäsivät valtion valtaa, yksityisillä tavoittelulla voisi myös johtaa valtakunnan vallanhankintaan. Taistelu tämän kehyksen ymmärtämiseksi kotimaassa oli vaikeaa, ja sitä ei ole vielä täysin ratkaistu, paitsi eräissä edistyneissä teollistuneissa maissa kansainvälisesti, taistelu vapaiden markkinoiden luomiseksi on ollut huomattavasti vaikeampaa Vuonna 1817 yhdysvaltalainen taloustieteilijä David Ricardo kirjoitti poliittisen talouden ja verotuksen periaatteet, jotka laajensivat Smithin väitettä o ulkomaankauppaa ja puolusti vapaakauppaa suhteellisen edun perusteella Ricardo yritti todistaa, että jos kaksi maata käy kauppaa, kunkin on erikoistettava siihen, kumpi tavaroista se tuottaa suhteellisen hyvin, vaikka yksi maista tuottaa parasta tuotetta, se voi hyötyvät edelleen kaupasta korostaen parasta tuotettavia tuotteita ja maahantuovat ne tuotteet, jotka ovat vain suhteellisen tehottomia tuottamaan Ricardin aikakaudesta lähtien, valtaväestön taloudellinen oppi on hyväksynyt tämän ehdotuksen ja on väittänyt, että rajoittamaton kauppa tuottaa huomattavasti laajempaa tuotantoa ja siten , suurempaa vaurautta. Iso-Britannian ja myöhemmin Yhdysvaltojen johtama taistelu vapaakauppakäytäntöjen toteuttamiseksi ja asettamiseksi maailmanlaajuisesti. Totisesti, mikään valtio ei ole täysin sitoutunut vapaakaupan periaatteisiin, vaan kummankin periaatteille antama retorinen tuki oli lähes uskonnollinen, kuten Lord Maynard Keynes kuvasi. Minua vietiin, kuten useimmat englantilaisetkin ei vain taloudellista oppia, jota järkevä ja opastettu henkilö ei voinut epäillä, vaan myös melkein osana moraalista lakia, jonka katson tavallisilta poikkeuksilta siitä, että se on samanaikaisesti epäluulo ja törkeys ajattelin Englannissa jotka ovat säilyneet lähes sadalle vuodelle, ovat molemmat selitys ihmiselle ja perustelut ennen hänen taloudellisen ylivallansä taivasta. Ison-Britannian hallussa oli Imperiumin hyvin kehittynyt ja hienostunut kauppatavanne, mutta hän luopui usein vapaista kaupankäynnin käytännöt Imperiumin ulkopuolelle aina, kun tällaiset poikkeukset näyttivät sopiviksi. Toisen maailmansodan jälkeinen kauppajärjestelmä. Vapaa kauppa oppii kuitenkin epäilemättä voimakkaana ajatuksena, ja Yhdysvaltain puolustusta on käytetty toisen maailmansodan päättymisen jälkeen ja se on palvellut koska toimenpide määräytyy valtion politiikan monille valtioiden kansainvälisessä järjestelmässä 1900-luvun lopulla, erittäin vahva liike kohti f kauppaan on tullut entistä enemmän protektionistisia valtioita - Brasiliassa, Kiinassa, Intiassa, Venäjällä ja Ranskassa - ovat siirtyneet voimakkaaseen liberalisointiin. Tätä ei pidä tulkita peruuttamattomaksi, koska asenteet kaupankäynnin historiallisesti voivat muuttua hyvin nopeasti Mutta tällä hetkellä ei ole juurikaan kysymys siitä, että suurin osa suurista taloudellisista voimavaroista harjoittaa vapaata kaupankäyntiä aggressiivisesti. Vapaa kauppa on ajatus yksinkertaisesti yksinkertaisia ​​esteitä tavaroiden ja palvelujen vapaalle kululle, kuten tariffeille ja kiintiöitä olisi alennettava nollaan Yksittäiset yrittäjät investoivat pääomaansa niille aloille, joilla he voisivat hyötyä eniten. Globaali tuotanto kasvaisi dramaattisesti, kun tuotannon tehostaminen toteutuisi ja sen seurauksena maailman rikkaus Ei ole mitään epäilystä siitä, että lisääntynyt kansakuntien välinen kauppa osoittaa selkeää korrelaatiota lisääntyneen vaurauden kanssa maailmanlaajuisesti 1820-luvulla d Bruttokansantuote BKT: n arvioitiin olevan noin 695 miljardia Yhdysvaltoja 1990 vuoteen 1992 mennessä maailman bruttokansantuote oli kasvanut 27 995 miljardiin Yhdysvaltain dollariin 1990 Maailman vienti oli noin 7 miljardia Yhdysvaltain vuonna 1990 vuonna 1820 ja vuoteen 1992 mennessä ne olivat kasvaneet noin 3 786 miljardiin Yhdysvaltain dollariin 1990 , viennin osuus oli vain noin 1 prosentti maailman tuotteesta vuonna 1820 Vuoteen 1913 mennessä vienti oli noin 8 7 prosenttia ja vuonna 1992 luku oli noin 13 5 prosenttia. Kaupan lisääntyminen on varmasti osittain vastuussa dramaattisesta vaurauden lisääntymisestä kahden viimeisen vuosisadan aikana. Trade on myös voimakkaasti keskittynyt Yli kymmenen suurimman vientiyrityksen osuus maailmanlaajuisesta viennistä oli yli kuusikymmentä prosenttia. Maailman tuonnista kärsivät tuoreimmat tuojat edustavat lähes 58 prosenttia maailman tuonnista. Katso taulukko 1. Viidenneksi viidenkymmenen viejän osuus kaikista maailman viennistä oli 96 prosenttia. tarkoittaa, että noin 135 maata muodostaa vain 3 9 prosenttia maailman viennistä. Tämä kaupan keskittyminen heijastaa maailmanlaajuisen taloudellisen toiminnan keskittymistä eikä että kaupankäynti ei voi olla ratkaisevan tärkeää pienille maille. Yksi voi tukea myös vapaakauppaa, koska sen vaihtoehtoista protektionismia pidetään vaarallisena politiikkana Yhdysvaltojen sitoutuminen vapaakauppaan voidaan osittain selittää Yhdistyneiden Kansakuntien tuhoisilla kokemuksilla Valtiot suuressa masennuksessa Yhdysvaltojen päätös tuoda markkinoille merkittäviä tullimarginaaleja ulkomaisiin tuotteisiin keinona edistää sisäistä kysyntää oli täysin kielteinen ja johtaisi sen sijaan syvenemiseen masennuksesta Vaikka maksujen korotus oli kaikkein dramaattisinta, Smoot-Hawley - maksu oli Yhdysvaltain talouden historian mukaista, Yhdysvaltojen johtajat päättivät, että toisen maailmansodan jälkeinen talouspolitiikka olisi melko erilainen ja heillä oli vahva vapaakauppa-asema amerikkalaisen Teho Yhdysvalloissa auttoi luomaan ja ylläpitämään Bretton Woods - järjestelmää, jonka instituutiot - Kansainvälinen Mone Kansainvälinen valuuttarahasto IMF, Maailmanpankki ja tullitariffeja ja kauppaa koskevat yleiset sopimukset GATT-sitoumukset ovat sitoutuneet vapaaseen kauppaan. Kymmenen maailmanlaajuista viejää ja maahantuojaa 1995 miljardeja Yhdysvaltain arvopapereiden arvosta. Osuus maailman viennistä Tuontiarvo Osuus maailman tuonnista United Yhdysvallat 583 9 11 6 Yhdysvallat 771 3 14 9 Saksa 508 5 10 1 Saksa 443 2 8 6 Japani 443 1 8 8 Japani 336 0 6 5 Ranska 286 2 5 7 Ranska 274 5 5 3 Iso-Britannia 242 1 4 8 Iso-Britannia 265 3 5 1 Italia 231 2 4 6 Italia 204 0 3 9 Alankomaat 195 3 3 9 Hongkong 196 1 3 8 Kanada 192 2 3 8 Alankomaat 175 9 3 4 Hongkong 173 9 3 5 Kanada 168 4 3 3 Bel-Luxemburg 168 3 3 3 Bel-Luxemburg 154 2 3 0Lähde Maailman kauppajärjestö, Focus, nro 14 joulukuu 1996, s. 5 Hongkongin kotimaan vienti oli 29,9 miljardia euroa ja jälleenvienti 143,9 miljardia. Sen säilytetty tuonti vuonna 1995 oli 52 miljardia. Vaikka se ei olekaan kaikkein voimakkain näistä toimielimistä, GATT on organisaatio, joka keskittyy keskeisimmin maailmanlaajuisen fr EU: n kauppajärjestelmä Vuonna 1945 Yhdysvallat kutsui 22 muitakin maata liittymään sopimukseen, jossa alennettaisiin tullit ja muut kaupan esteet monenvälisesti. Genevessä vuonna 1947 pidetyt neuvottelut johtivat GATT-sopimukseen, joka oli tuolloin vain väliaikaista Suunnitelma oli sisällyttää lopulta GATT-sopimus ehdotettuun kansainväliseen kauppajärjestöön ITO ITO ei koskaan syntynyt, koska se vastusti pääasiassa Yhdysvaltoja ja sen kauppaa sääntelevää toimivaltaa GATT otti osaa luodun ITO: n tehtävistä, kuten riita-asioiden ratkaiseminen ja tariffien ja kiintiöiden tiedottaminen Vuosien aikana useat maat liittyivät GATT-sopimukseen ja sopimuspuolet kokivat tarvetta tavata kauppaa koskevia neuvottelukierroksia. Kahdeksan tällaista kierrosta on tapahtunut, kolme viimeistä pisin ja tärkein Kennedy, Tokio ja Uruguayn kierrokset. Kennedyn kierros aloitettiin vuonna 1962 ja päättyi vuonna 1967. Monenvälisten kauppaneuvottelujen käyttöönotto Aikaisemmin yleisenä käytäntönä oli ollut tariffien määrittäminen erikseen Kennedyn kierroksella käyttöön otettu uusi menettely kohdisti jokaisen tariffin lähes yhtä vertailukelpoiseksi, jos jokin maa ei ole luetellut jotain erää. asetetaan maan sovittavaksi yleiseksi verokannaksi. Lisäksi Kennedy Round - tuotepalkkioihin, maatalouteen, ei-tariffiesteihin ja kehitysmaiden integroitumiseen maailmankaupungin kautta keskusteltiin neljästä pääkysymyksestä. Teollisuustariffien vähentämiseen tähtäävä edistys oli hyvin onnistunut kaupan arvo oli noin 40 miljardia euroa ja neuvottelut vaikuttivat noin 40 prosenttiin teollisuusmaiden maahantuoduista tavaroista Progress oli rajallisempi jäljelle jääneillä kolmella kysymysalueella maatalousrajoitukset osoittautuivat vaikeiksi, koska maatalouden poliittinen merkitys monissa maissa ei ole - Tarjontamuodot, kuten laatustandardit ja merkintäasetukset, olivat vaikeuksia tunnistaa ja arvioida ja ongelmat köyhyyden poistamiseksi kehitysmaissa helpottamalla niiden kauppaa etuuskohteluun liittyi myönnytyksiä, joita teollistuneet maat eivät halunneet tehdä. Vaikka menestyksekkään teollisuustariffien vähentämisessä, Kennedy-kierros ei täyttänyt lukuisten osanottajat Yksi suurimmista haittauksistaan ​​oli se, että neuvottelijat jatkoivat vastavuoroisuuslausekettaan, että maa alensi tariffejaan vain, jos sen kauppakumppanit tekivät samoin maat eivät halunneet tuoda enemmän, ellei sen vienti kasvanut saman verran. Kehitysmaita ei myöskään käsitelty neuvottelujen täysimittaina osapuolina ovat Yhdysvallat, Euroopan talousyhteisö ja Japani hallitsevat keskusteluja. Tokion kierros avattiin vuonna 1972, mikä johtui siitä, että Yhdysvallat vetäytyi kulta-standardista vuonna 1971 yhdeksänkymmentäyhdeksän maata, jäseniä ja muita - GATTin jäsenet osallistuivat laajoihin neuvotteluihin t hattu saataisiin päätökseen vasta seitsemän vuotta myöhemmin. Pyöreän tuloksen seurauksena satoja tulleja ja toimenpiteitä kaupan vapauttamattomien esteiden määrittämiseen ja poistamiseen pyrittiin vähentämään. Kuusi keskeistä käytännesääntöä, mukaan lukien standardisäännöstö, pyrittiin sääntelemään. - Tarjontaesteet Kuten Kennedy-kierroksella, näiden uusien standardien tosiasiallinen noudattaminen on ollut varsin mautonta, ja toisaalta kehitysmaille ei tarjottu rakenteellisia myönnytyksiä. Maailma oli tunnustanut, että köyhät maat tarvitsevat erilaista kohtelua kaupan alalla Kahdella suurella kauppalaitoksella pyritään kompensoimaan köyhempien valtioiden vaikeudet yleisen tullietuusjärjestelmän yleisen tullietuusjärjestelmän ja tullietuuksien laajentamisesta koskemaan 70 Afrikan, Karibian ja Tyynenmeren maata Euroopan unionin Lomén IV yleissopimuksen kautta. tariffit ja joissakin tapauksissa tullittomuus kehitysmaille Etuusjärjestelmät ovat tiettyjä että köyhien maiden tavaroiden viennin helpottaminen on helpottanut niiden vientiä monipuolisesti etenkin kohti valmistettuja ja puolivalmiita tuotteita. Kun maailma lähestyy kaikkien MFN-tariffien alentamista, Näiden kahden järjestelmän tarjoamat edut vähenevät luonnostaan. Uruguayn kierros oli kaikkein tärkein ja kattavin kaikissa pyöreissä, jotka aloitettiin 20. syyskuuta 1986 Punta del Estessä, ja se pysähtyi kolmeksi vuodeksi Yhdysvaltojen ja Euroopan Maataloustuotteiden kauppaa koskeva unioni Monenvälisten neuvottelujen uskottavuus oli kyseisten vuosien aikana vaarassa, jos riitoja ei olisi ratkaistu, kansainvälisen kaupan maailmanlaajuiset puitteet olisivat voineet joutua protektionismiin ja kahdenvälisiin sopimuksiin. Joulukuussa 1993 Genevessä saavutettiin kompromissi ja lopullinen teksti allekirjoitettiin maaliskuussa Marrakechissa. Uruguayn kierros oli vesiputous GATTin historiassa sopimuksen toimivalta laajennettiin koskemaan kysymyksiä, jotka useat maat olivat varanneet kansallisille itsemääräämispalveluilleen, tekstiileilleen ja maataloudelle Maailman kauppajärjestön WTO: n perustaminen oli sen suurin saavutus WTO: lla on valtuudet ratkaista riidat, lopettaa edelleen Monenväliset neuvottelukierrokset Toisin kuin GATT-päätökset, WTO: n tekemät sitoumukset ovat sitovampia GATT-sopimuksen monimutkaisempia ja laajempia, WTO on GATT: n seuraaja ja ITO: n jälleensyntyminen. Genevessä 1. tammikuuta 1995 perustettu WTO: n already has over 120 members Its additional functions include implementing all multilateral trade agreements and overseeing national trade policies In December 1996, the WTO held its first biennial Ministerial Conference in Singapore, and concluded the Information Technology Act which dealt with matters concerning protection of intellectual property rights associated with new electronic technologies The Ministerial Conference is the WTO s highest authority, and is composed of the trade ministers from every single member Several bodies and committees work around a General Council in the Geneva headquarters of the WTO So far, only minor issues have been turned over to the WTO for resolution such as bananas and Costa Rican underwear At this stage it is impossible to assess the effectiveness of the WTO the question of whether it will be able to enforce its decisions in those cases remains an open question. Exceptions to a Global Free Trade Regime Regional Trading Blocs. The WTO will be operating in a global environment, which is, in some respects, more favorable to the idea of freer trade, but organized along regional lines Article XXIV of the GATT allows for regional institutions to establish their own free trade areas as potential way stations to a global regime. The contracting parties recognize the desirability of increasing freedom of trade by the development, through voluntary agreements, of closer integrat ion between the economies of the countries parties to such agreements. There are many such agreements in the world, but these agreements are far from uniform in scope There are different levels of integration in the world, and each regional organization deals with the issue of national sovereignty differently A free trade area FTA is the simplest form of trade alliance barriers to trade only among member states are lowered, and each country remains independent with respect to non-members of the FTA Custom Unions go one step further they establish a common external tariff CET which applied uniformly to non-members At the most sophisticated level of regional integration, nations form a common market in which there is, in addition to free mobility of the factors of production capital and labor , a common trade policy and the harmonizing of national economic legislation. The process of regional integration has grown steadily since the end of World War II In the early 1950s many believed that the tensions between France and Germany could only be reduced if the two were tied together economically The European Coal and Steel Community ECSC was created, and it served as a stepping-stone to the Treaty of Rome 1957 which gave birth to the European Economic Community EEC The EEC has evolved over the years and is still involved in arduous negotiations to achieve a higher level of political and economic integration, including the creation of a common currency From an initial group of six, it now consists of fifteen countries, and other nations have applied for membership. The North American Free Trade Agreement NAFTA and Mercosur are more recent regional trade alliances NAFTA was signed by the United States, Canada, and Mexico in 1992, and entered into force on January 1, 1994 The Treaty of Asunci n, which created Mercosur, was signed by Brazil, Argentina, Paraguay, and Uruguay in March 1991, and was implemented on January 1, 1995 As of now, both agreements are free trade areas, wh ich aim to withdraw all barriers to the exchange of goods, services, and capital only among the member nations Mercosur, however, plans to eventually become a common market and follow the European example it is now, however, only a semi-functioning customs union. Both NAFTA and Mercosur are currently reviewing membership applications from other Latin American nations, and, at the Summit of the Americas in 1994, thirty-four countries supported the creation of the Free Trade Area of the Americas FTAA The path toward such integration will not be an easy one, especially because the area involved is much more heterogeneous than Europe Some initial efforts have been made, but it remains to be seen if the United States in particular is willing to pursue and support some form of hemispheric integration. Overall, regional trading blocs account for about 61 percent of all trade, a very high percentage C Fred Bergsten estimates the different shares for the main blocs in the world today. Regional Fre e Trade Arrangements share of world trade, 1994.European Union 22 8 EUROMED 2 3 NAFTA 7 9 Mercosur 0 3 Free Trade Area of the Americas 2 6 AFTA 1 3 Australia-New Zealand 0 1 APEC 23 7.Source C Fred Bergsten, Competitive Liberalization and Global Free Trade A Vision for the Early 21st Century, Institute for International Economics, APEC Working Paper 96-15, 1996.Quite clearly, the regional trading blocs are highly significant actors in world trade Their danger is that, although they are expected to be mere way stations to a global free trade regime, they also represent institutional interests that may actually restrict trade. Exceptions to a Global Free Trade Regime Economic Protection. By far the most important exceptions to free trade come from pressures to protect a domestic economy from international competition The techniques for such protection include tariffs, quotas, export subsidies, government procurement policies, quality, safety, and health regulations, and a whole host of oth er pricing mechanisms In 1993, the World Bank and the Organisation for Economic Cooperation and Development OECD estimated that protectionist measures cost the global economy about 450 billion a year At the global level, the arguments supporting free trade are probably unassailable free trade unquestionably stimulates more efficient production and, as we have seen, greater wealth. Nations, however, are not asked to defend a global perspective they are expected to defend national interests While free trade may actually create jobs by stimulating demand and lowering prices, free trade cannot guarantee that those who lose their jobs because of their higher wages will be hired to fill the new jobs created by the economic stimulus It is this asymmetry of benefits, distributed unequally among different countries, and among different products and different workers, which creates powerful opposition to free trade. Quantifying the effects of freer trade is extraordinarily difficult, as demonstrat ed by the problems in determining the effects of the North American Free Trade Agreement NAFTA on the U S and Mexican economies A recent study conducted by the University of California at Los Angeles suggests that the overall effects of NAFTA since it was signed in 1994 have been quite modest. Using a new model of how exports and imports influence jobs in various product categories and regions, the study estimated that the net job gain to the United States since the agreement took effect at the beginning of 1994 has been just 2,990 jobs The net figure, however, masked a much greater level of both job losses and gains among different companies Increased imports to the United States killed an estimated 28,168 jobs the last three years, the study said, while increased exports supported creation of 31,158 jobs. Obviously the people who lost their jobs or their businesses feel that NAFTA was a bad decision The people who gained jobs or who benefited from lower prices for the products they pur chased feel that NAFTA was a good decision The difficulty for a policy maker is determining what the overall effect on the national economy is by freer trade, including the costs of addressing the needs of those who lose their jobs or businesses. Those who support greater protection against economic competition from abroad argue that domestic producers will move to countries where cheaper labor is available, or where regulations, such as environmental or safety controls, are minimal Indeed, the logic of free trade is that producers ought to move to places in which higher profits can be made so, to the extent that such considerations are important, one would expect changes of this nature It is difficult to determine, however, the extent to which such considerations are decisive For example, there has not been a documented massive shift of manufacturing from the United States to Mexico or to any other country in which labor costs are substantially lower than in the United States The manuf acturing share of the U S economy has not drastically changed in the past thirty years 21 of the U S economy It is clear that lower labor costs or reduced regulations are not the sole determinants of business decisions to relocate in some cases they may be, but it other cases, access to skilled labor or the presence of a sophisticated infrastructure may be more important. What is clear is that appeals to protection from free trade constitute a powerful political issue There is no question that some jobs have been lost because of NAFTA and many believe that the U S Government has a responsibility to protect Americans from job erosion Presidential hopeful Pat Buchanan made this issue a central part of his campaign in 1996.To conservatives of the heart, even if NAFTA brings an uptick in GNP it is no good for America No matter the cash benefits, we don t want to merge our economy with Mexico We don t want to force American workers to compete with dollar-an-hour Mexican labor That s not what America is all about. In many countries there are provisions for helping workers whose jobs are lost due to trade, but it is hard to assert that those programs are especially successful By and large, trade-displaced workers are older, less educated, and less mobile than workers who are attractive to the more dynamic sectors of an economy. Additionally, one should always be aware that justifications for trade protection are also defenses of relative inefficiency Tariffs and quotas are costs to an economy, ones usually borne by the consumer They can protect workers, but, in the process, they can also protect the private corporate interests of those who hire the workers In the early 1980s the automobile industry in the United States was at a competitive disadvantage to Japanese producers and lobbied for protection against imported automobiles After a quota was implemented, the prices of automobiles when up rather dramatically The American industry announced that the quota saved about 22,00 0 jobs The quota also increased the profits of the industry However, the price increase led to a sales drop of about one million cars which in turn led to a loss of about 50,000 jobs in the industry. Exceptions to a Global Free Trade Regime National Security Concerns. The ideal of global free trade faces a challenge when viewed in light of national security concerns Nations do not wish to export products to their adversaries which might have the effect of enhancing their relative power, even if the private interests producing those products have an interest in increasing their sales During the Cold War, the economic benefits of free trade were overridden in many cases by national and multilateral export controls on strategically sensitive products The formal agency responsible for maintaining these controls was the Coordinating Committee for Multilateral Export Controls COCOM aimed to protect the West s security interests by placing restrictions on nuclear, conventional, and dual-use tec hnologies that might have strengthened the Soviet s military position in the Cold War COCOM, established in 1949, included Japan and all of the NATO countries except Iceland. COCOM restrictions on strategic trade were partially effective in limiting the transfer of strategic materials to the Soviet bloc, but were never wholly successful It proved to be extremely difficult to identify which products were of strategic value For example, in 1972 the United States gave the Bryant Grinder Corporation authorization for a shipment of precision miniature ball-bearing grinders to the Soviet Union, which later proved to be used in Soviet guided ballistic missiles Other COCOM states had also shipped similar types of equipment to the Soviet Union Similarly, computer technology proved to be extraordinarily difficult to define in strategic terms many items could be used for military purposes, and it was impossible to define those items, which could not somehow be adapted for strategic purposes. The en d of the Cold War has lessened the possibilities for effective controls over strategic exports, and COCOM was dissolved on March 31, 1994 The need to control such material however, still persists, particularly over those materials and technologies used in nuclear weapons production and delivery Currently, the effort to restrict such exports is guided by the Missile Technology Control Regime MTCR which was formed in 1987 There are about 25 nations which have announced adherence to these controls which are described by the Arms Control and Disarmament Agency in these terms. The MTCR is neither a treaty nor an international agreement but is a voluntary arrangement among countries which share a common interest in arresting missile proliferation The Regime consists of common export guidelines applied to a common list of controlled items Each member implements its commitments in the context of its own national export laws. Such controls have never been regarded as inconsistent with a free trad e regime, but if the definition of strategic were to expand significantly to include many computer and information technologies, the effects on international trade may be considerable. Exceptions to a Global Free Trade Regime Human Rights. Trade is often used as a mechanism for influencing the policies of states The United States signaled its displeasure at the Japanese invasion of Manchuria by cutting off certain vital exports to Japan The loss of its supplies of oil and iron ore simply reinforced the position of those in Japan who argued that further armed expansion was the only solution to the vulnerability of a relatively resource-less island On the other hand, the trade embargo against South Africa, while far from complete, ultimately succeeded in persuading the Nationalist Government that continued isolation from the rest of the world was more costly to South Africa than the establishment of majority rule In both cases, trade was manipulated as a diplomatic instrument to achieve a certain objective. Many simply disagree with the use of trade as a policy tool For them, economics should follow its own logic and its purposes should not be subordinated to the political interests of the state This position suggests that, over time, the forces of economics will slowly persuade states to cooperate more effectively, no matter what the ideological or political differences among them Moreover, many argue that using trade as a lever for inducing change is simply ineffective The failure of the United States embargo against Cuba to force a change in the Cuban government is a case in point. There is probably no way to separate trade from politics, and it would be na ve to suggest otherwise Trade restrictions are often reflections of domestic politics within states much more than they are actually well considered mechanisms of change Perhaps the most visible case of trade politics in recent years has been the dispute between the United States and the People s Republic of China o ver a U S extension of Most-Favored-Nation MFN status to the Chinese. Most-Favored-Nation status simply means that the restrictions on trade between two nations will be no more onerous than the least restrictions offered to any other single state with whom trade occurs The status does not confer any special advantage it merely prohibits a specific disadvantage which could possibly be directed against a single state MFN is a crucially important status because it allows states to compete more or less equally within the global trading network As China has become one of the most significant factors in United States trade, importing in 1995 about 12 billion from the United States and exporting about 45 billion to the united States, the question of whether China should be granted MFN status has become critically important There are some who oppose MFN status to China simply because they believe that the United States cannot compete with Chinese products, and an influx of Chinese goods would c ost Americans jobs, arguments similar to those developed earlier in the section on protectionism There are others, however, who argue that the absence of political freedoms in China renders China an unfit trading partner They suggest that the United States should threaten to restrict Chinese exports to the United States unless China adopts a system of human rights more compatible with Western values. There is very little question that the Chinese have a profoundly different system of politics than does the United States Moreover, there is very little question that many Americans find Chinese practices, particularly the treatment of political dissidents, to be abhorrent It is difficult, however, to accept the proposition that American political practices should be the standard by which all nations should be judged Indeed, the United States itself might be found lacking in adherence to its own principles in many respects The Chinese argue that its internal political system accurately refl ects the values of its society, and that its internal politics are not subject to evaluation or judgment by outsiders In some respects, the world has already answered this objection The precedents established by the Nuremberg and Tokyo Trials after World War II effectively dismissed the possibility of politics ever being a purely domestic matter-the position was only reinforced by subsequent actions against South Africa. Which side is right Initially, the United States took the position in 1993 that MFN status would not be conferred unless human rights practices in China changed dramatically Subsequently, however, the United States changed its position, and, in 1996, granted China MFN status for a year Presumably, that status will be renewed unless Chinese actions change dramatically for the worse. In some sense, the Chinese had clearly won a victory over United States policy-trade would flow freely between the two nations, and no conditions were imposed on Chinese behavior Nonetheless, this interpretation of the outcome is overly simple United States pressure certainly discomfited the Chinese, and the publicity surrounding certain dissidents in China and the possibilities of prison labor for profit damaged China s reputation globally. The more important point, however, was much simpler the United States decided that its ability to influence Chinese domestic political practice through trade was minimal This pragmatic observation led to the decision that opening trade further might lead to political changes within China more rapidly than a coercive approach, which tried to punish China for its human rights practices As is the case with most pragmatic decisions, time will tell. Exceptions to a Global Free Trade Regime Environmental Protection. The most recent exceptions to the free trade system revolve around the growing concern over how environmental regulations may be subverted by corporations moving their operations to states with lax environmental controls There is sca nt systematic evidence to document how extensive this problem may be, but there are a number of examples which suggest that the problem may be widespread Arlene Wilson of the Congressional Research Service observed that a number of studies have shown that trade liberalization may reduce a country s overall welfare if environmental resources are incorrectly priced It is difficult, however, to know how to price correctly environmental protection, particularly since, in the international arena, attitudes toward balancing the values of economic development and environmental protection may differ profoundly. In making environmental standards a part of NAFTA, the United States, Canada, and Mexico have set the stage for increased debate between environmental activist organizations and advocates for freer trade The NAFTA set up a side agreement known as the North American Agreement on Environmental Cooperation NAAEC This agreement provides a mechanism in which disputes over environmental regula tions may be settled outside of the NAFTA framework. Environmentalists feared that American businesses would flock to Mexico to produce more cheaply by avoiding costly U S environmental regulations There is not yet sufficient information to assess whether this fear was or is justified There seems to be wide consensus that dirty industries have expanded faster in developing countries than the average rate for all industries over the last two decades - and faster than in industrial countries It is uncertain, however, whether this international pattern merely reflects growth - or industrial migration as well The creation of the side agreement was clearly an initiative sparked by domestic concerns within the United States, and the rhetorical level of support for environmental protection was quite high Former Secretary of State Warren Christopher affirmed that the United States is striving through the new World Trade Organization to reconcile the complex tensions between promoting trade and protecting the environment-and to ensure that neither comes at the expense of the other Whether this balance can be attained remains to be seen It is unlikely that freer trade would substantially increase the opportunities for new environmental degradation it might, however, certainly intensify current problems. The Critique of the Free Trade Regime. The exceptions to the practice of free trade listed above are generally regarded as practical concessions to the political realities of the international system they are, in some respects, modifications or reforms designed to accommodate interests which find the demands of the free market inconsistent with other values such as equality and justice There are many, however, who believe that free trade cannot be reconciled with these other values These critics argue that the free trade regime is in fact a political system-an imperialist system-engineered to maintain the power of the advanced industrialized countries at the expense of the poorer countries. There are a number of variations to this argument and it is simply impossible to develop them in any detail in this essay Marxists, dependency theorist, and liberal reformers all share some basic elements of the critique What separates their analyses is the extent to which the system can be changed, what the nature of those changes have to be, and whether the changes have to involve the fundamental premises of the capitalist system. The analysis of the problem is straightforward free trade favors the more developed economies and this bias channels wealth from the poor to the rich This process has been going on for centuries and the cumulative effect of the bias is the growing income gap between rich and poor Powerful states, therefore, adopt free trade because it increases their power Bismarck once noted that. England had the highest protective duties until she had been so strengthened under the protection that she came forward as a herculean fighter and challenged everybody w ith, Enter the lists with me She is the strongest pugilist in the arena of competition, and is ever ready to assert the right of the strongest in trade. From this perspective, free trade is nothing more than a mercantilist policy designed to enhance the power of a state relative to others. The critics of free trade argue that the openness of the free trade regime exposes poorer countries to competition, which is patently unfair Rich countries have access to capital, technology, transportation, and markets, which are generally unavailable to poorer countries The poor countries can sell their labor and their land in the form of primary commodities Both of these factors of production are in great supply and therefore the demand for them is low Free trade, therefore, creates a context in which poor countries have few avenues of escape their products are less valuable than the products of the rich countries and their relative poverty only increases the more they participate in the free trade regime. The critics of the free trade regime stand solidly on their description of the international distribution of wealth Since the mid-1800s, wealth and income have become increasingly concentrated in the industrialized nations There is little question that poor countries have had a more difficult time catching up to the rich countries as free trade practices have become more global The liberalizing of trade after the Tokyo Round did not significantly improve the status of poorer countries. Since the end of the Tokyo Round in 1979, the average level of industrial tariffs in developed countries has fallen by nearly a half to 6 4 per cent and the value of total world merchandise trade has grown by a remarkable 4 8 per cent per year This growth is mainly confined to the industrialized countries in the 1980s, developing countries exports grew by only l 6 per cent, and their share of world trade fell from 28 to 21 per cent. There is no question that some developing countries have benefited from the expansion of trade opportunities in the post-World War H period Many countries in East Asia -- Singapore, Hong Kong, Malaysia, Taiwan, and South Korea -- deliberately pursued an export-led strategy that resulted in impressive growth in their Gross Domestic Products However, other countries have not been able to use trade as an engine of growth These countries, many of them in Africa, export primary commodities for which demand has been declining over time The expansion of free trade into the agricultural sectors of these economies poses serious threats to the fanning communities in many of these areas While it is probably safe to say that free trade will always benefit the wealthy, one must be more cautious in implementing free trade commitments for the poor For them, trade will never be enough. Challenges to the Future of the World Trading System. There are three primary concerns that have emerged out of the recent expansion of the free trade regime The first is over the ways b y which the trade system is connected to the larger economic process of globalization The World Trade Organization, in its Annual Report for 1995, notes the significance of the connection. In virtually every year of the postwar period, the growth of world merchandise trade has exceeded the growth of world merchandise output Overall, the volume of world merchandise trade is estimated to have increased at an average annual rate of slightly more than 6 per cent during the period 1950-94, compared with close to 4 per cent for world output This means each 10 per cent increase in world output has on average been associated with a 16 per cent increase in world trade During those 45 years, world merchandise output has multiplied 5 times and world trade has multiplied 14 times, both in real terms. Nations trade because there are differences in production possibilities and costs among nations While some of these factors are fixed, others, like the cost of labor, are not When production changes loc ation because of these differences in costs, the demand for these factors of production changes as well For example, the demand for high-wage labor may be reduced because of the availability of low-wage labor, which then leads to a reduction in the high wages We know that this transformation has in fact occurred, since trade is increasing at a faster rate than production. The fear that freer trade will depress high wages and lead to a mass exodus of jobs from the industrialized countries to the lower wage poorer countries is genuine, and manifests itself in a vision of a global network of sweatshops As suggested above, there is little systematic or global evidence to document the extent to which this fear is legitimate But the most important issue facing the WTO is the internationalization of standards-labor and environmental-implicit in the process of opening trade even further. The issue is extremely complicated Evening out the differences vitiates the efficiencies gained by comparativ e advantage ignoring the differences assures strong political opposition to opening up markets Further, there is no way to measure accurately the quality of life standards raised by questions concerning wages and environmental protection-what is a decent, living wage What is a clean environment How does one account for the cultural variations in the definitions of these criteria Finally, the internationalization of these standards poses a serious challenge to the idea of state sovereignty When an international organization such as the WTO or the International Labour Organization ILO begins to dictate working conditions within a country, serious questions arise about the ability of states to manage their own domestic affairs. The second major challenge facing the world trading system concerns its ability to enforce its rules The conclusion of the Uruguay Round and the creation of the WTO reflect the economic and political power of new entrants to the global economy most importantly China and the states of the former Soviet Union Additional impetus for the new structures came from states that changed their trade policies toward more liberalized trade India and Brazil The more traditional supporters of free trade, the United States and several of the European states, actually saw domestic support for free trade decline. That free trade expanded under recent conditions is not especially surprising in light of historical experience in good economic times, free trade typically expands The real strength of the new trade regime will be tested when an economic downturn occurs Under conditions of economic stress, domestic pressures for protectionist measures increase dramatically The WTO has a Dispute Settlement Body and an Appellate Body to enforce the rulings of the WTO, but the general effect of these enforcement mechanisms thus far has been to persuade nations to resolve their disputes out of court Such resolutions of trade disputes are important and should not be discounte d nonetheless, it remains to be seen whether the WTO has the ability to enforce unpopular decisions on powerful states. The third and final challenge to the world trading system is the presence, persistence, and expansion of global poverty It is a mistake to think that the WTO can address this problem on its own It is also a mistake, however, to think that an uncritical pursuit of free trade will help all countries equally One of the clear characteristics of trade is that it rather faithfully represents the distribution of economic power in the international system That some poor countries have been able to use trade to stimulate their economies to grow at rather rapid rates is an important reason to support free trade in principle But it cannot be used as a blanket justification for policies that expose very poor societies to economic competition that undermines their viability. The current distribution of wealth is not defensible, either in moral or in practical terms There are far too many people on the planet who lead lives of total desperation over a billion people are malnourished, ill housed, and cut off from adequate education, medical care, clean water, and a safe environment Free trade will not, on its own, pull these people into prosperity Moreover, in a free trade regime, the economic fortunes of the rich countries are inextricably linked to the fortunes of the poor Free trade has a convergence effect, although the power of that effect is not clearly measurable if industries do migrate to low wage areas, then the tendency will be for high wages to fall At some point, the reduction in wages will have a depressing effect on demand for products and this reduction will unquestionably lead to lower rates of economic growth, perhaps even negative growth rates. This challenge to the free trade regime is not dramatic or immediate, but it is inexorable Nor does it suggest that free trade itself should be abandoned as a general principle But the challenge of global p overty demands that richer countries think about trade as a way of helping poor nations integrate more successfully into the global economy Such integration will require concessions to protect the weak economic infrastructures of many countries from the rather unforgiving rigors of free trade.

No comments:

Post a Comment